Dagtilbud Skovvejen Til dagtilbudskovvejen.holbaek.dk

Profil

I børnehuset Kirsebærhaven arbejder vi med børns læring og trivsel. Vi har fokus på børnegruppens sammensætning og hvad der giver mening for netop den enkelte gruppe.

Børnehuset Kirsebærhaven er er et varmt og rart børnehus, placeret i hjertet af Knabstrup. Kirsebærhaven ligger lige på den anden side af skolegården og tilbyder pasning, omsorg og nærvær til dit barn i alderen 0-6 år.

Vi er delt op i tre stuer  - Spirrerne, vuggestue med børn i alderen 1½ - 2,9 år, Blomsterne og Kirsebærrene, børnehave med børn i alderen ca. 2,10 - 4 år samt Rødder, børnehave med storgruppebørn i alderen 5 – 6 år, der er ved at færdiggøre den sidste leg i børnehaven, inden den i august måned står på skolestart i 0. klasse.

Vi er et DGI certificeret børnehus, hvilket betyder, at idræt og bevægelse indgår i de daglige aktiviteter. Vi slår os løs i enten uderummet eller i gymnastiksalen, og vores læringsaktiviteter er tilpasset børnenes alder og udviklingsniveau.

Legen er et af de væsentlige elementer i barnets udvikling og dannelse, og et væsentlig element i det pædagogiske arbejde.

Citat fra Børn og Unge politikken i Holbæk Kommune.

Vores nedskrevne værdiord

  • Omsorg
  • Anerkendelse og nærvær
  • Faglighed
  • Refleksion forskellighed som en styrke i fællesskabet

Disse værdiord arbejder vi med i hverdagen og oplever dem, som en væsentlig del af vores faglighed.

Vi arbejder med begribelighed, håndterbarhed og meningsfuldhed for barnet:

Begribelighed - Barnet forstår hvad der sker omkring det. Hverdagen er forudsigelig og skulle der være overraskelser i løbet af dagen, vil personalet bidrage til at skabe begribelighed for barnet.

Håndterbarhed - Barnet har tiltro til, at det kan klare opgaverne og personalet støtter barnet, bl.a. med anerkendende tilgang "Det er svært, men du kan godt".

Meningsfuldhed – Det skal give mening for barnet, så barnet har mod på at mestre sin verden og selvværdet højnes. Den voksne skal motivere og skabe mening i barnets hverdag, ved at sikre, at opgaven er begribelig og håndterbar for barnet.

Heri ligger også arbejdet med anerkendelse, nærvær og forskellighed som en styrke, og vi kan ikke arbejde uden høj faglighed og refleksion.



Feedback

Sidst opdateret

12.04.2017

Ansvarlig redaktør

Pernille Haagensen